شنبه، اردیبهشت ۰۷، ۱۳۸۷

مايكل مولن: استفاده از گزينه نظامى را بعيد نمى‌دانم

مايكل مولن: استفاده از گزينه نظامى را بعيد نمى‌دانم
2:08:50 AM 1387/2/7
مايكل مولن
مايكل مولن
دریادار مایكل مولن رئیس ستاد ارتش آمریكا در یك كنفرانس مطبوعاتی در وزارت دفاع آمریكا نسبت به دخالت های رژیم ایران در منطقه ابراز نگرانی كرد و گفت: من موافقت خود برای استفاده از تمامی وسائل فشار اقتصادی و دیپلماتیك و مالی علیه رژیم ایران را ابراز داشته ام, كما اینكه گزینه نظامی را نیز بعید نمی دانم و معتقدم كه با این وسائل باید فشار بر رژیم ایران را ادامه دهیم.
وی افزود: من بی نهایت از بابت دخالت مخرب و زیانبار و رو به رشد رژیم ایران در عراق و خاور میانه بویژه از سوی نیروی قدس نگران هستم و معتقدم كه تحولات اخیر و بویژه عملیات بصره به روشنی میزان دخالت این رژیم در امور داخلی عراق را با هدف بی ثباتی و هرج و مرج در این كشور نشان داد. رژیم ایران به دادن آموزش به عراقیان در داخل ایران ادامه می دهد تا اینكه این افراد به عراق بازگردند و با نیروهای چند ملیتی و نیروهای آمریكایی مبارزه كنند, كما اینكه به حمایت خود از تروریست ها در مناطق مختلف منطقه از جمله حزب الله لبنان و جنبش حماس ادامه می دهد. ما اسناد و مدارك جدیدی در دست داریم كه نشان می دهد رژیم ایران همچنین از طالبان در افغانستان حمایت می كند..
دریادار مایكل مولن افزود: از بابت افزایش تنش بویژه طی دو سال اخیر بسیار نگران هستم. رژیم ایران از طریق حمایت از تروریسم بدون شك آهنگ تنش را افزایش می دهد. من همچنین از بابت نتایج این تنش در آینده نگران هستم».
خبر مهم در سايت سازمان مجاهدين خلق ايران